Link velocity, nofollow și dofollow

Un termen mai putin discutat între link-builderi, link velocity e un lucru important. Multe lucruri sunt influențate de cadența cu care primim link-urile, ca și direcția link-urilor pe care le generăm – natural sau artificial. Există clienți care vor să primească 1000 de IBL-uri (back-linkuri) într-o săptămână, pentru 10 euro. Însă aceste link-uri nu pot veni într-o asemenea cadență, în mod natural . Un număr prea mare de link-uri generate într-un timp scurt (ca frecventa) ar trebui să fie un semnal de alarma pentru motoarele de căutare.  Oricum, după o perioadă de timp, când link-urile vin cu o cadență constantă (și naturală) situl va scădea în căutări.

Sunt utile linkurile sitewide în ro?

Se pare că pe .ro link-urile sitewide încă merg. Nu e nevoie de mare știință, treaba e simpla: se verifică ce IBL-uri au siturile de top.ro în Yahoo! Daca au mai multe IBl-uri de pe același domeniu, înseamnă ca link-urile sitewide merg si în .ro

Se spunea că SEO a murit, când:

  • a apărut și a dispărut Cuil.
  • a apărut Facebook – valabil și pentru Gmail care urma să dispară. Treburile s-au separat, s-au dezvoltat în schimb semnalele sociale.
  • a apărut Twitter ce urma să omoare obișnuința de a cauta. A dezvoltat-o în schimb pe cea de a urmări.
  • a apărut Wolfram|Alpha, care nu e un motor de căutare, dar toată lumea spera ca el sa doboare Google.

Link-uri Nofollow și Dofollow

Nofollow – este un atribut HTML ce instruiește motoarele de căutare cum că link-ul nu ar trebui să influențeze clasamentul în indexul motoarelor de căutare. Atributul nofollow împiedică transmiterea de Page rank pentru linkul respectiv. Cu ceva timp în urmă, transferul de Page rank către un website reprezenta o tehnica SEO des utilizată. Dar Google a updatat algoritmii motorului de căutare, iar link-ul nofollow a fost propus pentru a opri comentariile în exces (spam-ul), limitând astfel plasarea acelor situri în primele rezultate afișate.
Dofollow – sunt link-uri ce transmit autoritate (v. DA = domain authority) și PR către un website, iar numărul lor favorizează afișarea sitului în primele pagini ale motorului de căutare. Ce înseamna asta în SEO? Folosind această tehnică de optimizare, veți obține mai multe link-uri de calitate, cu Page rank mare și autoritate ridicata. Fiecare pagină a unui site are o valoare de la 0 la 10 a Page rank-ului, iar link-urile primite de site-ul vostru dintr-o pagină mai valoroasă vor transmite plus de valoare paginii.
RECOMANDĂRI:
  1. Alegeți cu grijă pe ce site-uri va puneți link-urile. Contează mult ca vizitatorii trimiși să vina de pe site-uri cu același profil.
  2. Pentru un site/blog de succes este necesar să jucați după regulile Google, adică să aveți un echilibru între link-urile nofollow si dofollow pentru a nu risca să fiți penalizați.
Ca tehnica SEO, link-urile dofollow sunt mai folosite, însa cele nofollow, pe lângă trafic, oferă motoarelor de căutare și garantia unor link-uri naturale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *