Noii algoritmi Google – Panda și Penguin

panda-penguinAm precizat într-un articol anterior ce înseamnă PageRank, adică rangul unei pagini – sau cel puțin care era teoria inițială ce stătea la baza acestui concept. Pe baza formulei inițiale (destul de străvezii) după care motorul Google indexa paginile de internet și le afișa în lista sa de rezultate a căutării, au apărut și speculanții, sub numele de specialiști în optimizarea rezultatelor afișării unei pagini de internet: SEO, de la SEarch Optimization.

Cum ar veni, nu conținutul paginii este important cât poziția sa în cadrul unei liste care afișează rezultatele unei căutări. Acești pseudo-specialiști ai tehnologiei informației au inventat ulterior o metodă de creștere a PageRank-ului calculat de google: cross-link-ul urmat de link-building. Dacă avem nevoie să-i livrăm clientului rezultate rapide, de ce nu am inventa mai multe pagini (adiționale paginii sale) pe care să le încrucișăm cu (sau cu ajutorul cărora să facem trimiteri către) pagina clientului, și toate astea doar ca să-i dăm motorului un combustibil (fie el și unul contrafăcut) cu care să funcționeze.

Pe măsură însă ce Google a început să-și curețe rezultatele căutărilor prin adăugarea altor algoritmi, să faci SEO a devenit o operație tot mai dificilă. Au fost cel puțin trei schimbări importante, care nu au reușit însă detronarea Page rank-ului dintre factorii pe care specialiștii SEO îl iau în calcul atunci când cauta ranking-ul unui site.

În februarie 2011, Google publica informații despre Panda, noul său algoritm care viza scăderea în clasament a site-urilor cu calitate scăzută. Google de-lista site-urile cu calitate scăzută, pline de reclame, cu conținut slab, duplicat sau fără conținut nou, original.

Penguin este un algoritm anunțat de Google în 2012. Penguin a fost dezvoltat pentru a reduce ranking-ul în căutările din motoarele de căutare a site-urilor care încalcă regulamentul Google pentru webmasteri. Exista o contradicție între Penguin și Panda: în timp ce Pinguinul spune că este inutil să faci o grămadă de lucruri ce prind bine vizitatorilor (Don`t load pages with irrelevant keywords – însă paginile nu sunt create doar pentru motoarele de căutare), Panda indexează paginile cu conținut util vizitatorilor (cheile “irelevante” țin doar de căutări, vizitatorii putând considera valoros un conținut care nu e făcut pentru motoarele de căutare).

Ultima modificare a avut loc în 2015, noul algoritm implementat de motorul de căutare favorizând site-urile care au versiuni pentru dispozitive mobile – pagini care afişează textul cu litere mai mari, au link-uri pe care se poate da uşor click şi care sunt afişate corect indiferent de mărimea ecranului pe care sunt accesate. Această modificare a influenţat ordinea de afişare a site-urilor, având prioritate cele cu versiuni prietenoase pentru telefoanele mobile şi tablete.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *