„Beneficiile” social-media

Dacă pentru utilizatorul obișnuit prezența în social-media este un bun substitut, dar poate ajunge să îi afecteze viața socială, companiile încearcă să profite de tendința utilizatorilor de a petrece tot mai mult timp conectați.

Beneficiile unei companii prezente în social media sunt: inițierea unor discuții (dialoguri cu clienții, rumori, buzz) consolidarea brandului, creșterea traficului pe situl sau pe conturile sale din social-media, și apoi generarea de vânzări. Cele mai folosite 4 canale social-media de către companii sunt Facebook (reclame plătite), Linkedin (pentru angajări) și, la mare distanță, Twitter (mesaje scurte) și Google+ (nerworking).

Care sunt avantajele acestor canale?

Facebook este liderul rețelelor sociale, cu 5 milioane de utilizatori în România, și oferă o targetare complexă după sex, vârstă, limbă, un grad ridicat de implicare al utilizatorilor (like, share, comment), iar timpul petrecut de utilizator pe site face publicitatea pe Facebook să fie vizionată mai des, iar informațiile devin mai concentrate; campaniile de promovare pe Facebook au și dezavantaje: nu depind de un grad ridicat de întrebuințare și nu se focusează pe cuvinte cheie.

LinkedIn este dedicat profesioniștilor și poate fi de folos atunci când targetul este format din companii. Poate fi util și pentru dezvoltarea de relații noi și întreținerea relației cu partenerii importanți de afaceri (sau cu media). Pașii cei mai importanți de parcurs pentru promovarea unei companii pe LinkedIn sunt următorii: completează-ți și actualizează-ți profilul personal, conectează-l cu persoanele cunoscute; creează pagina companiei, apoi conectează profilului personal cu aceasta. După acești primi pași, te poți focaliza pe interacțiunile cu grupuri relevante și pe actualizarea paginilor cu un conținut valoros.

Twitter este și ea o rețea de socializare importantă, cu mulți utilizatori și potențiali clienți. El nu este doar social media, ci și un serviciu de microblogging și bookmarking, care oferă posibilitatea de a distribui link-uri și conținut (text, poze) care pot să aducă trafic pe site-ul web și să de a afla trend-urile din aria ta de activitate. Scopul principal în promovarea pe Twitter este obținerea de urmăritori (followers) care pot îți distribui postările.

Google+ este o altă rețea de socializare foarte importantă, și anume, aceea cu cea mai rapidă creștere. Google+ este o rețea activă, 60% din utilizatori o vizitează zilnic. Avantaje foarte importante ale promovării prin Google+ pentru o companie sunt: influențează clasarea site-urilor, indexarea foarte rapidă a postărilor dumneavoastră, mai multă expunere și trafic (în cazul în care legi site tău de contul Google+), consumatorii sau utilizatorii pot recenza și recomanda produsele sau serviciile, cu ajutorul comunităților Google+.

Cine vine din urmă?

Vin din urmă Pinterest (cu imagini marcate în board-uri), Behance (pentru creativi cu cont Adobe) sau Reddit (social bookmarking), SlideShare (prezentări ce pot genera lead-uri) ca și Yelp (review pentru servicii). Interesant sună și Medium, o platformă de medium-blogging (între micro- și bloggingul serios) care funcționează ca jurnalism social.

O să-ncep cu cele mai mai puțin cunoscute (azi, Pinterest) și acțiunile pe care le poate întreprinde o companie astfel încât să obțină trafic, vânzari, sau buzz pe acest site social-media de tip imageboard.

  • Crează boarduri pe care poți să urci propriile poze și cere-le utilizatorilor să facă repin. Magazinele online își promovează în felul acesta cataloagele, brandurile de firmă fac teasing cu noile colectii astfel încât fanii știu deja ce vor cumpăra, agentiile de travel cuceresc cu fotografii care îndeamnă la relaxare. Se genereaza astfel trafic pe site și în magazine și, de ce nu, vânzări.
  • Îndeamnă-ți utilizatorii să vină pe site și să pin-uiască produsele preferate. Este mai folositoare retailerilor decât companiilor care oferă servicii, dar genereaza trafic pe site și-ți dă o idee mai buna legată de preferintele utilizatorilor și de produsele pe care ai putea sa iti concentrezi promovarea. În aceasta categorie se poate înscrie si prima campanie pe Pinterest din Romania, facuta de Spada pentru Coriolan.
  • Concursuri simple, așa-numitele giveaways, în care trebuie să faci re-pin la o poză de pe board și, în functie de tipul concursului, să mai îndeplinesti niște conditii (să fii fan pe Facebook, abonat la newsletter etc), iar premiul se oferă prin tragere la sorti. Sunt folositoare nu doar pentru că asigura propagarea propriilor poze, ce conțin descrierea și linkurile proprii, dar poți introduce și câteva condiții care îți mai generează diferite alte bonusuri (creșterea numărului de fani sau al abonaților la newsletter).
  • Mai putin întâlnit, poate pentru că presupune ceva mai multă muncă pentru organizatori pentru utilizatori însa este mai amuzant și-n plus, companiei îi permite integrarea mai multor canale – este scavenger hunt, un fel de vânătoare de comori. O companie postează pe blog o parte mică dintr-o poză și cere vizitatorilor să identifice poza întreagă în unul din albumele de Pinterest ale companiei. Apoi, cu URL-ul pozei „în mână” să deschidă mailul și să scrie companiei pe adresa de contact. În funcție de canalele integrate rezultatele pot fi surprinzătoare. Trebuie însă ca brandul respectiv să-ndeplinească câteva condiții pentru a avea succes cu o astfel de campanie.

Unde mai este loc de creștere organică? Pinterest

Pe Facebook ne-am luat demult la revedere de la aceasta. Edge rank-ul news feed-ului este calculat în asa fel încât trebuie sa stăpânești foarte bine mediul a.î. postările de pe pagină să și ajungă la fani – care sa le vadă, să interacționeze cu ele, apărând astfel în news-feedul prietenilor, care afla de pagina companiei și dau, la rândul lor Like. Pe Pinterest deocamdată nu există edge rank, ceea ce înseamnă că dacă pui pozele potrivite, la momentul potrivit, ai toate șansele sa obții followers noi.

Acele companii care au o prezenta notabilă, cu boarduri, fotografii pin-uite, re-pin-uite și mii de like-uri și followerși pot face campanii care să le ajute în strategia de marketing. Nu toate campaniile sunt răsunătoare, însă cu un efort susținut câștigă atât vânzări cât și expunere, iar Pinterest ocupă un impresionant loc 4 în topul site-urilor care trimit trafic către siteurile companiilor.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *